Trettionde/November/TvåTusenNio

Paramore/You Me At Six/Paper Route
30 november'09:


Resan dit;
Jag träffade upp Bella på Göteborgs centralstation. Där vi köpte oss en varsin kopp Kaffe till den långa tågresan på fem timmar. I absolut sista sekunden hann vi med tåget. Resan upp med tåget gick fint, mycket snack om mestadels England & musik. Vi sov väl en liten stund med våra Ipodar i öronen. Hehe. Väl framme i Stockholm blev vi kvar ett tag på centralen då vi stod i kö för Bellas bussbiljett som hon skulle köpa för att komma hem. Vi vart så stressade för att tiden bara rusade iväg. Till och med så stressade att jag vart otrevlig mot en kille som frågade efter mitt nummer haha! Utan någon särskild mat i våra magar så skyndade vi oss till tunnelbanan som skulle ta oss mot Fryshuset. När vi kom till arenan så vart det två jätte långa köer. Men eftersom vi inte tänkte speciellt mycket på att stå långt fram, utan planerat att stå längst bak och bara chilla till musiken.. Så gjorde det oss ingenting. (Trodde vi). För efter att bara vandrat runt så bestämde vi oss för att stå i kön iallafall eftersom det var så sjukkkkt kallt. Hungriga/turstiga som hästar var vi, vi frös i princip häcken av oss, och stod där i kön i minst två timmar innan vi kom in.

Konserten;
Var hur bra som helst... Dem två banden innan ymas var helt okej. Sen var det dags för You Me At Six som vart så sjukkkkkt bra! (Även fast Josh var förkyld) Så lät det grymt! Inget man la särskilt märke till med andra ord. Ärligt talat.. Enligt mina åsikter så vart You Me At Six klart bäst den kvällen. Paramore.. Alltså lika bra live som på cd :) Verkligen värda att se. Ett otroligt bra band med otroligt bra låtar! & dem tre första låtarna dem spelade är tre av mina favoriter! Så det var passande att man kunde sjunga med ;) Sen Brick By Boring Brick som dem spelade på slutet, alltså.. Love it! Fast bababa fastnade ju ganska rejält på hjärnan sen hihih. Med andra ord så var det helt klart en lyckad konsert!

Efter konserten;

Så träffade vi alla killar i You Me At Six förutom Chris. Vi tog lite kort med dem och pratade lite - eller Bells snackade nog mest med tanke på att jag inte hade så mycket att säga just då.. Haha! ;P Dem var iallafall hur trevliga som helst! & jag har nog aldrig sätt en så gladddd person som Max haha. Anyway. Sedan efter att ha stått där inne ett tag gick vi ut och väntade på att Paramore skulle åka.. Vi träffade Josh (Paramore) som vart jätte söt och tog ett kort med honom. Dem andra killarna från bandet hann inte ta kort. Sist ut kom söta Hayley, hon var så himla liten alltså mini plutt liten. Jätte söt, jätte trevlig och bara så himla liten hihi. Glömde säga att You Me At Six var där ute nästan hela tiden, så hann prata och ta kort med Chris där ute också :)

Väntan på tåget;
Vart speciell.. Vi satt på McDonalds hela natten. Käkade en varsin meny, blev bjudna på kaffe och pajer av den jätte trevliga personalen. En kille kom in och frågade ifall han fick göra mig och Bella sällskap. Javisst självklart sa jag, för han verkade riktigt trevlig. Men vad skall jag säga, ångrade nog det ganska mycket sen fasten jag fick mig ett gott skratt. Jag vet inte hur många gånger han frågade "Vad väger du/ni? Kan jag få sova på dina bröst inatt? Ni kan gå med mig hem en stund om ni vill?" Osv..  Visst ibörjan gav hann lite komplimanger man bara erhhm tack och så. Men sen blev allt bara riktigt jobbigt, riktigt dissade han mot slutet. Så han reste sig upp sa att jag var dum och sen gick han med stora hårda kliv ut från McDonalds. Vi trodde nog vi skulle dö lite av skratt, iallafall jag hahaha. Ärligt talat hur sjukt är det inte.. Han frågade vad vi väger men inte fan frågade han om våra namn :) Jag lovar att det var mycket fler saker som nämndes från den personen som jag inte orkar skriva här >_< Men över till lite mer positiva saker :D Dem spelade McFly - Falling In Love exakt kl:04:00. Gissa om jag och Bellablev överraskade/glada?!! Ohja, det gjorde min natt. Resten av morgonen satt vi på centralen och väntade på vårat tåg/buss.

Tågresan hem;
Sov jag i princip hela vägen med Ipoden i öronen. Tåget blev försenat pga av olika omständigheter, sen när vi såg Göteborgs central framför oss och tänkte ÄNTLIGEN! Nej, då så hade banan gått sönder så vi stod där i ytliggare 30 minuter innan vi kom in till centralen. Skabbig kände jag mig, men det var bara att ta bussen hem!


Bella & Lindie.

You Me At Six

Paramore

Vi igen

Jag & Bells cepade oss lite på morgonen innan vi skulle ta tåget hem. Med hennes snygga glasögon såklart ^.^


Kommentarer
Postat av: bells (:

åh lindis! jag vet inte vad jag ska säga, allt var bara så himla'himla bra! :'] älskade ymas liksom, i miss them!



&haha du, jag trodde jag skulle dö av skratt när han typ sprang ut från mcdonalds. gud, det var fint! haha. &mcfly, åh! herregud vad jag blev glad då. var vad jag behövde, mitt i när jag höll på att somna hela tiden liksom! hihi. :']



&himla fin bild på oss där sist, hih. anyways, jag tyckte om den där resan! :)

2009-12-20 @ 21:41:28
URL: http://lostinstereo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0