times like these we'll never forget.

21 november 2008, direkt taget från min dagbok.

"okey nu sitter jag här på flygplatsen IGEN!!! Efter att ha tagit bussen från Göteborg-Nyköping i sex timmar (vilket gick ra med musik & fika) ^_^ väl framme i nyköping tog jag sedan bussen hit till skavsta flygplats. busschaffören blev glad på mig då han fick behålla dem nio kronorna i växel som jag egentligen skulle ha (a) hihi!

btw, nu från ingenstans började sa-lou... självklart "/

nu sitter jag iaf här i väntan på att ema & camey skall komma :D om circa trettio minuter vill säga. sedan blir det att väga våra väskor för att sedan checka in och ta flyget till london, ännu en gång <3 JAG ÄR SÅ NERVÖS!"

"efter en liten stund dök camey & ema upp på flygplatsen. vilket ståhey det blev. för gud vad jag har saknat mina travel'mates! innan vi skulle packa om och sådant så fick vi packa om lite.. för min väska vägde 21 kg. alltså 5 kg för mycket. men tillsist blev vi klara med det. så efter att ha checkat in våra väskor så stannade vi till vid en tv, där idol såklart vart på. vi hann se kevin och alice uppträda. sedan fick vi checka in oss själva för att sedan vänta på flyget. (haha jag pep som vanligt, antagligen min navelpiercing x'D). sedan stod vi iallafall där i väntan på flyget som vart en stund försenat. camey och ema väntade i kön medan jag rökte i rökrummet. sedan när jag skulle ta mig till dem gjorde jag en väldigt pinsam grej!!! ........ jo jag skulle gå förbi en kille i kön för att ta mig fram. så jag ursäktade mig och skulle gå förbi. men saken var den att istället för att smidigt slinka förbi honom så välte jag hans väska, snubblade och trampade sedan på den. och för att jag själv inte skulle ramla tog jag tag i "staketet" vid kön, som även det var nära på att slå i backen. PINSAMT! ja det var det och camey & ema garvade ihjäl sig. tillsist även jag som blev tårögd. :) tillslut kom flyget och sedan satt vi där redvid varandra, höll varandras händer och kända när flyget lyfte. flygresan gick bra i mörkret, jag lyssnade på musik, tuggade tuggemi och sov. vi vart framme i älskade london minuter efter tolvslaget. det blev att andas in den härliga englandsdoften, sedan sätta sig på bussen till victoria station. där vi sedan tog bussen till vårt hostel, buss 36 i tjugo minuter. vi somnade nog inte förens vid 05.00 tiden. x"

 

22 november 2008, direkt taget från min dagbok.

idag vaknade vi vid lite efter 07.00. något lite sömn efter en lång resa,och nu en lång resa som väntar. precis när jag skulle gå in i duschen så hinner vår rumskompis smita in före och våra tidsplaner sabbas. men tillsist är hon klar och vi kan börja fixa iordning oss. det blev att vi fick fixa oss snabbt och sedan gå ner till receptionen för att fixa med betalningen för kommande nätter. när det var klart tog vi sedan 36:an härifrån vid 10.15, bråttom hade vi eftersom bussen till manchester skulle gå 11.00. så när vi väl kom fram till victoria station fick vi springa till bussen, hann inte ens köpa frukost. men vi hann till bussen och fick sitta längst fram. jag fick sitta bredvid en engelsk kille som hade en dialekt som påminde enormt om..... bussresan gick inte särskilt fort (6 timmar) utan frukost. riktigt hungriga var vi när vi kom fram till manchester. men väl framme i manchester hann vi inte heller äta, utan fick snabbt köpa med oss en varsin subway macka. för att sedan köpa tågbiljetter till dannys hemstad bolton. tänka sig att han växt upp där och sprang runt på dem gatorna. vi fick äta våra goda mackor på tåget och efter bara tjugo minuter var vi framme i bolton. vi tog en sväng runt på boltons gator, tog lite kort... bland annat på några söta små bolton killar (skategrabbar) som ville bli fotade. :) efter det tog vi tåget tillbaka till manchester för att börja leta efter M.E.N arena. det roliga var att den visade sig ligga i självaste tågstationen. en såååå stor arena :O vi hämtade ut våra mcfly biljetter och gick sedan in där vi köpte oss ett varsitt program och en varsin grå radio:active t-shirt. sedan kom vi in till arenan som vart sjukkkt stor. jag blev höjdrädd! när vi satt oss på våra platser och bläddrat igenom programmet (som var världens finaste<3), så kom iallafall carrie toms syster, och hans föräldrar gående i publiken. dem måste vara så stolta över tom och dem andra grabbarna...."
(träffade även jason, som ni säkert några av er säkert känner igen från senaste mcfly dvdn.) x

     
     
     
   

23 november 2008

denna dagen vaknade vi sent, camey & ema åkte en sväng in till stan... medan jag bara vart kvar på vårt rum och chillade. det lev att jag läste lite i kerrang, åt mackor med räkost och till detta chaite... innan dem stack hade vi dock lite roligt åt min mars som hade blivit en "mars pannkaka". x'> x

     

24 november 2008, direkt taget från min dagbok.

"jag är sjukt trött och tänkte bara snabbt dra igenom min dag... ema & camey åkte till southampton för att se go:audio. jag blev kvar, fixade mig iordning, satt på internet café, köpte coke och muffin. åkte med buss 36 till starbucks där jag fikade i en timma. pratade med en kille i kassan som vart jätte trevlig hah, han frågade vad jag hette: jag bara linda ^_^ då frågade han-do you know what linda mean in spanish? och det vet jag ju faktist, så jag sa ehhr yeah :P han menade vacker :) gulligt! sen blev det iallafall att jag mötte elli,eve och lie utanför wicked. dem anlände nämligen till london idag. vi tog buss 73 till oxford street där vi vart inne på hmv, primark, disney.... efter det tvingade jag med dem till hydepark där det var julmarknad. christmas wonderland. där vandrade vi runt bland all jul, åt nybakade donuts, äpple med choklad, yum! sedan ville dem hem. så jag gick till victoria station där jag köpte sushi på 'wasabi'. som jag sedan tog med hem till hotellet. väl hemma igen åt jag och myste för mig själv. efter det tog jag en dusch, och skulle gå ut och ta min sista cigg... klockan var väl vid 02.00 någongång.. men en som jobbade på hotellet såg mig i övervakningskameran och undrade vad sjutton jag gjorde ute klockan två på natten i denna kyla? det slutade med att han kom ut och gjorde mig sällskap, sedan så stod vi där inne på hotellet och pratade i hela två timmar och tjugo minuter om exakt allt. denna kille var smart, och genom att bara prata med honom så kändes det som att jag faktist kommer leva här en vacker dag. han sa att det är här jag hör hemma. men nu skall jag sova annars somnar jag med pennan i handen. x"

     
     
     
     
     
     

25 november 2008

idag skulle både haney & elin komma till england. det var meningen att jag skulle möta haney medan camey mötte elin. men väl påväg in för att möta haney så hade hon inte lust längre, så jag åkte med camey för att möta elin. när vi väl träffat elin tog vi bussen till victiora station där vi tog en fika på starbucks, sedan tog vi bussen till oxford street där vi sedan var inne på primark i flera timmar... där fick vi köpt enheldel underkläder, både fina trosor och sådana riktigt sköna. jag och camey fick även köpt en varsin snygg nyårs klänning. thihi :) vi gick runt där på oxford street ett tag, sedan tog vi bussen hem till oss medan elin fortsatte till hennes hotell där hon skulle bo med hannele,eve,elli,lie... x


     
 

26 novemer 2008

idag sov vi ut ett tag, sedan ringde dem andra tjejorna och sa att dem vart påväg till oss. så tillslut kom dem. dem fick dock vänta en stund på oss medan vi duschade och så. sedan tog vi allesammans (åtta stycken vart vi) bussarna till oxfordstreet. där vi sedan letade upp 'bella italia' som jag vart sugen på i flera dagar. liksom nästan hemlagat :) det var mysig och himla gott, men vi blev lite arga när dem sedan la ut en egen summa på deras dricks. halå? dricksen är ju det vi ger till er för att det var bra sevice, och det rukar vi inte snåla med. men att ni begär en viss summa dricks? öhm. dem förtjänade det inte någonstans, förutom att maten var god! men men, key då! sedan gick vi en sväng till på oxford street, köpte lite mer underkläder på primark... efter det åkte vi mot wembley där dem andra bodde. där spenderade vi resten av kvällen med massa godis och cola. innan jag, ema & camey sent tog bussen hem till oss. där jag tog mig en dusch innan det blev direkt i säng. x

     
   

27 november 2008

många timmars köande till mcfly, men alltid värt det. kallt var det, men med bra kompisar och trevliga engelska människor att prata med så gick det bra! träffade även tom igen, vilket var kul. kommer ihåg vår första mcfly konsert, det var då vi träffade honom. en trevlig kille. stackarn hade dock brutit benet. iallafall så blev det käka mcdonalds och vandra runt lite för att hålla värmen. vi såg även två engelska tjejer som vi i sommras träffade endel, men som nu är mina eller rättare sagt våra hatobjekt? fyfan vilka falska bitches! men men who cares? för tillsist stod vi där framme, längst fram på wemley arena. mcfly dvdn spelades in. mcfly vart bäst som vanligt, jag kommer aldrig sluta älska dem och deras musik. detta var tolfte gången vi såg dem. bäst var det, och kul hade vi det. men fyfan vad svettigt det var, folk svimmade hit och dit. men allt värt det! jag älskar mcfly! <3 hihi ^.^ efter konserten så sprang jag,ema & camey in i jason igen =) thihi, och det roliga eller inte roliga var det att.. efter konserten så skulle jag och camilla på toa, och medan dem andra väntade hade harry sprungit på våningen över dem, och efter honom kunde dem inte springa för där stod det vakter. aja, next time! sedan skiljdes vi alla åt, alla andra förutom vi tre och elli skulle åka hem till sverige igen dagen därpå. så bye bye blev det. och sedan vidare hem till hotellet igen. en bra kväll.

     
     
     
     
     
       

28 novemer 2008

efter att ha sovit ut ett tag så vaknade vi och sedan var det bara att gå in i duschen och fixa sig. när vi alla var klara tog vi bussen till victoria station där jag köpte sushi som vi tog med till mcdonalds där camilla & ema skulle ha sin mat när vi vart mätta och belåtna åkte vi vidare till new found glory, ajjemen så var det. hann lagom till förbanden... vi hade standing men bestämde oss för att sätta oss där uppe istället, och bara ta det lugnt och njuta av konserten. sjukt bra var det, och jag blev så glad när dem spelade 'sonny', shit den låten spelades mycket under resan med t/s gunilla. iallafall så var det ett bra avslut på sista kvällen i london. efter konserten köpte vi oss en varsin t-shirt, except från camey som köpte två. sedan tog vi bussen mot oss. påvägen köpte vi massa onyttigt och gottsom vi tog med hem. kvällen slutade med skratt och mums! en bra dag.

     
     
   

29 november 2008

idag lämnde vi london för att ta oss med buss i flera timmar till liverpool. där käkade vi sedan burger king O_O och tog oss efter det till echo arena där mcfly skulle ha sin sista konsert för detta året. allt var hur bra som helst, först spelade avenue, och dem är faktist bra 8) efter det reemer band, som jag inte skall säga ett knyst om.. det var så himla grymt när dan kom ut på scen i slutet när reemer spelade. och innan mcfly började spela så stod vi och lipade för en äckel människa gick och visade upp sig, hon sabbade all min glädje, det gick liksom inte att njuta av den sista konserten. men dem var bäst som alltid iallafall. och jag önskar att den cepe människan visar sitt äkta jag snart, så han ser. men men. mcfly vart som sagt bäst as useall, sedan tog vi taxin till buss stationen där vi sedan tog en buss till birmingham flygplats... x

men det roligaste av allt, vi fick vara med och sjunga för dougie på hans 21 års dag! andra året i radvi får vara med och gratta honom thihi ^_^ världens sötaste <3

     
     
     
     

30 novemer 2008

väl framme på flygplatsen i birmingham så drog vi fram våra sovsäckar och myste till det på golvet.. jag och camey köpte oss en varsin subway macka och en varsin caramel hot chocolate. riktigt gott var det, och att få äta/dricka sånt gott mitt i natten, man kan säga att det räddade vår natt! efter att suttit och pratat lite om allt, känt sorgen över att behöva åka hem och allt sånt.. så somnade vi tillsist i våra sovsäckar. tidigt på morgonen väckte någon oss och sa att vi inte skulle sova där på golvet x'> haha! så vi tog vårt pick & pack. satte oss på starbucks där vi tog våran sista fika innan vi checkade in, och tog planet hem. alltid så himla sorgligt! känslan av att landa i sverige, det är den värsta! :( sen väl i sverige igen var det bara att ta tåget till norrköping, där vi sedan sa hejdå till ems som skulle ta tåget hem. dock ett större problem för mig, för att inga bussar gick hem, tågen vart skitdyra. och det är skola dagen därpå. så jag åkte med camey hem, där vi gick och köpte oss en varsin pizza (som hennes söta mami bjöd på), och såklart redbull & marabou till det. yum! sedan sattt vi där hemma hos henne, tills jag skulle ta taxin ner till buss station. ja, jag fick köpt en buss biljett men bussen gick dock inte förens klockan 01.00 på natten, och skulle vara i göteborg vid 06.30, och jag skulle vara i skolan vid 09.00... ja ni kan ju tänka er hur långt till skolan jag kom? inte längre än hem till soffan.... x

   




Kommentarer
Postat av: Lisa

kul att läsa:D saknar england så himla mkt nu när man läser haha:) din blogg är sjukt snygg btw^^

2009-01-12 @ 01:24:54
Postat av: Erika

okej vad roligt! :) hur länge köade ni?

2009-01-17 @ 13:49:31
URL: http://tjabs.blogg.se/
Postat av: Erika

det gjorde vi med :) och det var absolut värt det!

2009-01-18 @ 14:22:52
URL: http://tjabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0