. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

I morse fick jag chock besked från en tjej i stallet. En av hästarna hade avlivats. När jag och Camilla var där igår så hände en olycka med hästen. Hon hade världens jack in i benet. Riktigt djupt. Jag fick hjälpa till att linda in det, och tvättat var det såklart. Stackars hästen kunde knappt röra sig en centimeter, men lugn var hon. Senare kom veterinären. Linnea Loss som hästen heter vars ben inte kunde återställas fick avlivas. Så himla tragiskt med en så ung och vacker travhäst.

Idag fick jag höra något annat väldigt creepy. Mammas väninna skulle ta sin vanliga promenad genom Zenith slingan som ligger i närheten. När hon kom på stigen kom en man och sa att hon inte borde gå den vägen då det ligger en död kropp där. What the fuck? (Polis och ambulans var påväg). Zenith slingan - den rundan vi sprang mini joggen som yngre, den rundan där vi åkte pulka och gjorde en 2 meter hög snö gubbe förra vinter, den rundan där jag och Camilla joggade mitt i natten en dag. Vad som har hänt? Jag är så sjukt nyfiken men samtidigt ganska rädd?! Har personen bivit mördad eller dött i en olycka? Förhoppningsvis kommer det stå något i tidningarna imorgon. Vem är personen i fråga? Ung, äldre, någon man känner, här ifrån?

Annars så har det varit en underbar höst dag. Jag och Camilla var ute och red fram mot kvällen, himla mysigt. Sara kom sen förbi i stallet på en cigg. Helt okej dag med andra ord. Nu skall jag se lite på One Tree Hill innan jag skall sova. Upp i hyffsad tid imorgon.. Sov gott allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0