Svar från frågestunden..

Vilka ställen har du besökt?
- Jag antar att du menar platser i England? Isåfall; London, Folkestone, Margate, Birmingham, Sheffield, Narbeth, Nantwich, Grantham, Manchester, Liverpool, Wales (fast det är ju egentligen eget), Rochester.. Även små ställen utanför London ex. Luton. Men sen har jag varit på andra ställen med när man varit påväg till ett annat. Om man säger som såhär, jag och mina mates har varit lite överallt i härliga Storbritannien :} En hel del buss/tågresor med andra ord.
 
Av alla gånger du sett McFly live, vilken var bäst?
- Åh, detta är verkligen en svår fråga. Alla gånger har varit helt underbara. Men en av mina favoriter måste endå vara den 24/7-08 @ Itunes festival. Det var en perfekt dag. Alla spelningar har varit unika på deras eget lilla vis. Senast jag såg McFly i Rochester var jag i sjunde himlen, det var en fantastisk spelning med underbara vänner och eftersom jag inte hade sätt McFly på så länge så uppskattade jag verkligen den dagen. Sen var det ju lite extra speciellt då Dougie satt framför mig på scenen den dagen och spelade på sin Bas. Det var bara att njuta ;)


Ni kanske förstår varför Itune festival är en av mina favoriter.. Ser ni mig? ;)

Vilken är din favoritlåt?
- Min favorit låt av alla McFly's.. Jag kan bara inte välja, alla låtar betyder så himla mycket men i så många olika sammanhang.   

Har du haft en fling med någon i något band? ;)
- Haha jag visste att jag skulle få ångra det där med att jag skall svara ärligt. Men.. Jo jag har haft en "fling" med en kille från ett band. :)

Hur gör du&Camey när ni planerar en resa? T ex, hur gör ni med pengar(sparar etc)..och allt det där?
- Vi har lagt varenda litet öre som vi lyckats skrapa ihop på våra resor/McFly. T ex, önskat oss pengar i julklapp/födelsedags present, jobbat, tagit alla våra pengar från sparkontona haha, sen har jag haft en snäll mamie som hjälpt mig, även när min papie fanns i livet så hjälpte han mig. Innan han dog så sa han att han skulle ge mig pengar så jag kunde se McFly vintern'07 och det gjorde han på sätt och vis. Men ett tips det är att lägga undan pengar hela tiden, se till att beställa flyg i god tid så det är billigt, ta en sak i taget. Man klarar sig fint i England med lite fickpengar, man får helt enkelt leva och bo billigt. Men det har funkat super för oss och alltid varit lika värt det :)

Vilken klädstil har du?
- Hmm.. Jag älskar att vara chill, gå runt i Converse/Sneakers. Men har även en flickig sida som älskar klackskor/klänningar. Plus att jag har en liten rockig stil ibland. Älskar mode men använder det på mitt eget lilla sätt. Om jag skulle få välja en bloggares garderob så skulle det var Kenzas, jag älskar hennes kläder!

Läste att du är en hästtjej.. Hur länge har du haft egen häst? och hur får du tiden att räcka till, med tanke på jobb och umgänge?
- Japp det stämmer, hästtjej är jag till en viss del. Jag har haft egen häst sen jag var 12 år, men ridit sen jag var 3. Nu i äldre dagar rider jag dock inte lika mycket, är mer den tjejen som rider när jag känner för det. Just nu är jag arbetslös igen (fast skall faktist på jobb intervju på måndag hehe). Iallafall så rider jag när jag hinner och har lust. När jag jobbade så red jag/umgicks jag med mina vänner på helgerna. Självklart även på vardagarna när man hade tid osv. Man får helt enkelt prioritera, men det funkade haha! :P 

Hur många/ vilka kändisar har du träffat?
- McFly, All Time Low, Paramore, You Me At Six, Peaches Geldolf, James Morrison.. Vart även några meter från Emma Watson. Sen har jag träffat en hel del mindre band. Shit! Tror jag till hundra har missat några nu.. Men bla. dessa iallafall haha :] 

Hej :) Har läst din blogg ett tag, och jag vet att du har sett mcfly x antal gånger. Men jag undrar, när och hur du började gilla dom? :>
- Jag började gilla McFly sommaren'06 då jag såg Just My Luck. Föll direkt för deras musik, samma kväll låg jag i min säng och lyssnade på FCIHH, skrev upp lyricsen medan jag lyssnade på låten.. Det var musiken jag föll för! Sen dess har allt bara rullat på. Många Englands resor för att få stå där på deras konserter. Många underbara & bland de bästa minnerna har jag från alla dessa tider. McFly's musik har verkligen påverkat mig till den person jag är idag. Ibland undrar jag hur man skulle ha klarat det utan dem i tuffa tider? Sen bara tanken på att jag aldrig hade träffat mina finaste travel'mates om det inte vore för McFly, det är en läskig tanke! Det är iallafall snart fyra år sedan jag började lyssna på världens bästaste! ;D


Kommentarer
Postat av: May

Vad rolig med att frågorna blev besvarade:) Hoppas din dag blir bättre än min. Då alla vänner är osociala och lämnar mig åt mitt öde D:

2010-04-18 @ 13:52:04
Postat av: Lindie.

May; Tack så mycket, hoppas du får en fin dag i varje fall! & äntligen fick jag tummen ur röva haha ;) Men det har vart väldigt mycket det senaste med exakt allt!

2010-04-18 @ 15:10:17
URL: http://debski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0